با کیفیت ترین محصولات با بهترین قیمت!

هنگام خرید کوادکوپتر دوربین دار به چه نکاتی توجه کنیم؟ 

adminadmin
44 بازدید
هنگام خرید کوادکوپتر دوربین دار به چه نکاتی توجه کنیم؟
هنگام خرید کوادکوپتر دوربین دار به چه نکاتی توجه کنیم؟ کوادکوپتر که از آن به عنوان هواپیمای بدون سرنشین، کوادکوپتر دوربین دار و هلی شات هم یاد میشود، یک ربات پرنده است که از آن در مواردی مانند تصویربرداری هوایی با کاربردهای نظامی، استفاده میشود. این پرنده در واقع یک ربات است که در سال های اخیر امکان کنترل آن علاوه بر ریموت کنترلر، از طریق تلفن همراه هوشمند هم ممکن شده است.

 با توجه به افزایش علاقه مردم نسبت به خرید کوادکوپتر دوربین دار، در این مطلب قصد داریم راهنمای جامع و کاملی در خصوص انواع هلی شات و نکاتی که هنگام خرید باید بدانید، در اختیارتان قرار دهیم.

کوادکوپترها انواع و اقسام مختلفی دارند. هر کوادکوپتر کاربری خاص خودشان را دارند و بسته به این کاربری ها و ویژگی ها می توانید از بین کوادکوپتر ها انتخاب کنید. اگر فقط برای تفریح و سرگرمی کوادکوپتر می خواهید بهتر است با پول هایی که از سال پیش پس انداز کرده اید و عیدی های اول سال، یک نمونه کوادکوپتر ارزان را تهیه و لذت ببرید اما اگر برای فیلمبرداری، نقشه برداری سه بعدی و دیگر کاربری های حوزه های شغلی این کوادکوپترها را لازم دارید باید پول بیشتری خرج کنید.

البته بیشتر کوادکوپترها هدایت بسیار ساده ای دارند، تا حدی که حتی مبتدی ها هم از پس پرواز با کوادکوپترها برمی آیند. پس فقط بهتر است از ویژگی ها و قیمت های آنها خبر داشته باشید تا بهترین کوادکوپترها را انتخاب کنید.

کیفیت مناسب در فیلمبرداری و تصویر برداری

از مهمترین ویژگی های یک کوادکوپتر دوربین دار خوب بهره گیری از یک دوربین با کیفیت برای فیلم برداری و تصویر برداری هوایی می باشد. همانطور که در بالا بیان کرده ام مهمترین کاربرد پهباد ها در زمینه فیلمبرداری مخصوصا به صورت هوایی می باشد. اما امکانات یک دوربین مناسب برای کوادکوپتر عبارتند از:

کیفیت مناسب: مهمترین ویژگی یک دوربین پهباد مقدار پیکسل آن در تصویر برداری و فیلم برداری می باشد، این یک مسئله کاملا طبیعی می باشد که هنگام خرید کوادکوپتر به بررسی کیفیت دوربین آن بپردازید. کوادکوپتر های DJI از دوربین با کیفیت بهره می برند و برای ثبت تصاویر و ویدئوهای با کیفیت از جشن ها شما مناسب می باشند.

لرزشگیر سه محوره: اما این پرنده های هدایت پذیر در هنگام پرواز به خاطر تغیر جهت از چپ به راست و کاهش یا افزایش ارتفاع دچار لرزش هایی میشوند که باعث لرزش دوربین و در نتیجه افت کیفیت در تصاویر و الاکلنگی شدن ویدئوهای ثبت شده می شود. بنابراین با به کارگیری از یک لرزشگیر ۳ محوره برای خنثی کردن لرزش های دوربین یکی دیگر از امکانات یک دوربین مناسب برای هلیشات می باشد.

قابلیت ارسال لحظه ای تصاویر: سومین قابلیت مفید یک دوربین امکان ارسال لحظه ای تصاویر بر روی گوشی یا مانیتور می باشد که با استفاده از FPV یا فرکانس رادیویی به صورت اتصال بی سیم Wifi صورت می گیرد. و با این ویژگی ارزنده چشمان شما را برای مشاهده زنده به آسمان خواهد برد. در کنار این قابلیت مفید حافظه مناسب برای ذخیره سازی تصاویر و ویدئوهای ثبت شده مناسب می باشد.

 

انواع کوادکوپتر دوربین دار

در حال حاضر و با توجه به پیشرفت تکنولوژی، در حال حاضر انواع مختلفی از کوادکوپترهای دوربین دار در بازار وجود دارد. هلی شات های حرفه ای که برای تصویربرداری در سینما استفاده میشود تا کوادهایی که برای کودکان با هدف سرگرمی خریداری میشود! بنابراین مهم است که قبل از خرید کوادکوپتر دوربین دار با انواع هلی شات های موجود در بازار آشنا شده و درست متناسب با نیاز و بودجه یکی را انتخاب و خریداری کنید. از جمله کوادکوپتر های حرفه ای میتوان به مویک ایر ۲ اشاره کرد که در حال حاضر طرفداران بسیاری را پیدا کرده است. خرید مویک ایر ۲ برای آن دسته از افرادی توصیه میشود که به دنبال کیفیت مناسب فیلم برداری و قیمت مناسب هستند.

کوادکوپتر دوربین دار حرفه ای

همان طور که از اسم این نوع هلی شات مشخص است، خرید کوادکوپتر دوربین دار حرفه ای به افرادی توصیه میشود که به صورت حرفه ای در زمینه تصویربرداری هوایی، نقشه برداری و فیلمبرداری در حال فعالیت هستند. با استفاده از فناوری GPS و ریموت کنترلر مخصوص کواد، کنترل هلی شات تا فاصله های زیاد مانند ۱۰ کیلومتر به سادگی امکان پذیر است. هلی شات هایی که در این دسته قرار میگیرند معمولا گیمبال ۲ یا ۳ محوره دارند. گیمبالی که با استفاده از عکاسی و فیلمبرداری بدون لرزش در بدترین شرایط آب و هوایی هم به سادگی امکان پذیر است. این هلی شاتها معمولا بیش از ۱ باتری داشته و زمان پرواز با یک باتری در حالت شارژ کامل حدود ۳۰ دقیقه است.

کوادکوپتر دوربین دار پیشرفته

هلی شات های پشرفته از جایی مابین هلی شات های حرفه ای و هلی شاتهای معمولی قرار میگرند. ویژگی هایی مانند بازگشت به خانه و سنسور جلوگیری از برخورد با موانع، از جمله قابلیت های هلیشات پیشرفته است. خرید این نوع کوادکوپتر دوربین دار به افرادی توصیه میشود که به صورت حرفه ای در زمینه عکاسی در حال فعالیت هستند. بنابراین اگر آتلیه عکاسی داشته و به دنبال پیشی گرفتن از رقبایتان هستید، خرید یکی از هلی شات هایی که در این دسته قرار میگرد قطعا مثمر ثمر خواهد بود.

سایز هلی شات های پیشرفته نسبت به هلی شات های معمولی کمی بزرگتر است. طراحی بدنه این کوادها به گونه ای انجام شده که در شرایط بد آب و هوایی مقاومت زیادی از خود نشان دهند. در نتیجه نگران لرزش و نویز در تصاویر هنگام باد با سرعت بالا نباشید. بسیاری از کوادهای پیشرفته مجهز به یک دوربین قدرتمند با قابلیت عکسبرداری با کیفیت عالی ۱۰۸۰p Full HD هستند. برخی رزولوشن های بسیار بهتر ۲٫۷K یا حتی ۴K دارند. در برخی از این هلی شاتها، میتوان از دوربین های حرفه ای، علاوه بر دوربین هلی شات استفاده کرد. به عنوان مثال دوربین حرفه ای GoPro!

کوادکوپتر دوربین دار معمولی

هلی شات هایی که در این دسته قرار میگیرند، معمولا ساده با فناوری های معمولی و البته کاربردی هستند. خرید کوادکوپتر دوربین دار معمولی به افرادی توصیه میشود که همواره در حال سفر و ماجراجویی هستند. قیمت این هلی شاتها نسبت به دو نوع دیگر بسیار کمتر است، اما کیفیت عکاسی و فیلمبرداری بدی ندارند.

هنگام خرید کوادکوپتر دوربین دار به چه نکاتی توجه کنیم؟

اگر تصمیم به خرید کوادکوپتر دوربین دار گرفته اید، بهتر است هنگام خرید به موارد زیر توجه داشته باشید تا از هزینه ای که بابت خریدتان میپردازید، نهایت رضایت را داشته باشید

مدت زمان پرواز کوادکوپتر

مدت زمان پرواز به عوامل مختلفی بستگی دارد. برای انتخاب بهتر قبل از هرچیز باید تعیین کنید که هدفتان از خرید کوادکوپتر دوربین دار چیست. مدت زمان پرواز کوادکوپترهای حرفه ای معمولا حدود ۳۰ دقیقه است. در حالی که هلی شات های معمولی مدت زمان پروازی بین ۲۰ الی ۲۷ دقیقه دارند.

باتری هلی شات

یکی از مواردی که در مدت زمان پرواز تاثیرگذار است، نحوه عملکرد و تعداد باتری های هلی شات است. معمولا در اکثر هلی شات های حرفه ای میتوان از چند باتری برای افزایش مدت زمان پرواز استفاده کرد.

برد پرواز با هلی شات

بسته به هدف شما از خرید هلی شات، اهمیت این فاکتور متغیر خواهد بود. برد هلی شات های موجود در بازار از ۲ الی ۱۰ کیلومتر متغیر است. در صورتی که قصد نقشه برداری از یک منطقه وسیع را دارید، پس احتمالا باید به دنبال هلی شات با بیشترین برد پرواز باشید. البته به خاطر داشته باشید که در حین پرواز هلی شات باید همواره در دید باشد. چرا که در غیر این صورت احتمال سقوط و یا برخورد هلی شات با اجسام دیگر افزایش می یابد.

کیفیت دوربین کوادکوپتر

برخی از هلی شات ها دوربین دارند و برخی دیگر به شما اجازه یک اتصال یک دوربین دیگر را میدهند. مهمترین نکاتی که هنگام انتخاب و خرید کوادکوپتر دوربین دار باید در نظر داشته باشید عبارت هستند از:

  • وضوح (Resolution): برای مبتدیان، احتمالا وضوح ۲MP کافی باشد. اما اگر در کار خود جدیتر و البته حرفه ای تر هستید، برای یک اثر سینمایی باورنکردنی باید به دنبال وضوح ۲٫۷K یا حتی ۴K باشید. وضوح تصویر Full HD 1080p برای ایجاد فیلم های شفاف ایده آل است.
  • پایداری یا عدم وجود لرزش (Stabilisation): گیمبال استفاده شده در هلی شات مسئولیت پایدارسازی تصاویر حتی در شرایط بد آب و هوایی را به عهده دارد. گیمبال ۳ محوره برای پرواز در باد و طوفان ایده آل است.

فناروری FPV) FIRST PERSON VIEW)

فناوری FPV تمام آنچه هلی شات می بیند را به شما نشان میدهد. این فناوری به شما در کنترل بهتر هلی شات و خلق تصاویر بی نظیر کمک میکند.

GPS

برای ایجاد الگوهای پرواز و یا شناسایی موقعیت قرارگیری هلی شات میتوانید از GPS استفاده کنید. با استفاده از قابلیت بازگشت به خانه، زمانی که سیگنال ارتباطی قطع شد یا ارتفاع بیش از اندازه کم یا زیاد شد میتوانید هلی شات را به نقطه مبدایی که تعیین کرده اید، بازگردانید.

چگونه یک کوادکوپتر حرفه ای را انتخاب کنیم ؟ مشخصات کوادکوپتر خوب

از مهم ترین خصایص و ویژگی های پهپاد های تخصصی می توان به این موارد اشاره کرد :

  • مدت زمان پرواز بالای ۱۵ دقیقه
  • مجهز به سیستم مسیر یابی خودکار توسط GPS
  • مجهز به سیستم اتوپایلوت یا خلبان خودکار
  • مجهز به دوربین حرفه ای با رزولیشن بالا
  • مجهز به استابیلایزر یا گیمبال جهت ثبت تصاویر با کیفیت
  • موتورهای با کیفیت
  • برد بالای ۵۰۰ متر
  • کیفیت و متریال بدنه بالا با کیفیت عالی

کدام کوادکوپتر برای طبیعت گردی مناسب است؟

یکی از مهمترین کاربری های کوادکوپتر ها و هلیشات ها ، گردشگری و طبیعتگردی می باشد. هنگام خرید کوادکوپتر دوربین دار به چه نکاتی توجه کنیم؟ چه افرادی که طبیعت گردی را بصورت حرفه ای انجام می دهند و چه برای افرادی که بصورت دوره ای و تفریحی طبیعت گردی می کنند، کوادکوپتر ها و هلیشات ها ابزاری بسیار جذاب و کاربردی می باشد. اگر شما هم در دسته افرادی هستید که به طبیعت گردی علاقمندید نکات زیر را در خرید کوادکوپتر برای طبیعت گردی در نظر بگیرید:

  • کیفیت دوربین خوب: اگر کوادکوپتر شما کیفیت دوربین قابل قبولی نداشته باشد، نمی تواند کاربری خوبی در طبیعت گردی داشته باشد. گول تبلیغات فروشندگان و یا شرکت های سازنده کوادکوپتر را نخورید که در تبلیغ مدلهای پایین رده هم از کلماتی مانند ۴K استفاده میکنند. در حالی که کیفیت خروجی ۷۲۰P هم نیست… حتما قبل از خرید کوادکوپتر کیفیت واقعی دوربین دستگاه را چک کنید.
  • مقاومت در برابر باد: از آنجا که تصویربرداری در خیلی از مواقع با وزش با همراه خواهد بود، بهتر است در خرید کوادکوپتر برای طبیعت گردی حتما از مدلهای براشلس استفاده کنید تا هلیشات شما مقاومت بیشتری در برابر باد داشته باشد. وزش باد و برخورد کوادکوپتر شما به موانع می تواند هزینه زیادی جهت تعمیر دستگاه روی دوش شما بگذارد. پس مقاومت در برابر باد هلیشات را حتما در نظر بگیرید.
  • داشتن GPS:

  •  اگر کوادکوپتر شما از برد رادیو کنترل خارج شده یا سیگنال به هر دلیلی قطع شود، خطر گم شدن کوادکوپتر شما جدی خواهد بود. برای جلوگیری از این موضوع می توانید با استفاده از کوادکوپتر های GPS دار از قابلیت بازگشت به خانه خودکار آن استفاده کرده و با خیال راحت تری از کوادکوپتر خود در طبیعت استفاده کنید.
  • داشتن لرزشگیر تصویر: از آنجا که وزش باد می تواند موجب لرزش تصویر شود، اگر امکان پرداخت هزینه بیشتری را دارید، برای خرید کوادکوپتر مدلهایی را در نظر بگیرید که مجهز به گیمبال و لرزشگیر تصویر باشند.
  • تایم پروازی مناسب: یکی از فاکتورهای بسیار مهم برای طبیعت گردان داشتن تایم حداکثری پرواز می باشد. در طبیعت امکان شارژ کردن هلیشلت وجود ندارد. اگر میخواهید هنگام تصویربرداری باتری کوادکوپترتان تمام نشود و کارتان نیمه کاره بماند این فاکتور را جدی بگیرید.
  • قابلیت حمل آسان: برای طبیعت گردان وزن وسایلی که در حال حمل آن هستند موضوعی مهم و حیاتی می باشد. خرید مدلهای تاشو و دارای کیف حمل و قابلیت حمل آسان فاکتور مهمی در خرید کوادکوپتر جهت طبیعت گردی می باشد.
دسته بندی دسته‌بندی نشده
اشتراک گذاری

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

صحبت با پشتیبان
سبد خرید

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

ورود به سایت