با کیفیت ترین محصولات با بهترین قیمت!

بهترین روش های کاهش وزن

adminadmin
6 بازدید
بهترین روش های کاهش وزن

بهترین روش های کاهش وزن متاسفانه در زندگی امروزی افراد زیادی با مشکل اضافه وزن دست و پنجه نرم می کنند و همیشه دنبال راه هایی سریع برای کاهش وزن می گردند که برخی از این روش ها نه تنها موثر نیستند بلکه سبب بیماری های مختلف نیز می شوند.

کاهش وزن در یک هفته

بهترین راه برای کاهش وزن و رهایی از چاقی گرفتن رژیم کم کالری در کنار یک برنامه ورزشی منظم است اما در برخی از مواقع ما به دنبال یک راه حل برای لاغری سریع می گردیم تا بتوانیم حداکثر وزنمان را برای شرکت در یک جشن عروسی و یا مهمانی ویژه کاهش دهیم البته بهتر است بعد از این رژیم های سریع کاهش وزن ازیک رژیم غذایی مناسب به همراه ورزش و پیاده روی استفاده کنید تا وزنتان تثبیت گردد چرا که راه های سریع کاهش وزن معمولا نتیجه پایداری ندارند. با این بخش از تناسب اندام نمناک همراه شوید تا بتوانید در یک هفته ۸ کیلو وزن کم کنید و در مهمانی ویژه تان بدرخشید .

۱. مطمئن شوید که آماده هستید

کاهش وزن طولانی مدت به زمان و تلاش و تعهد طولانی مدت نیاز دارد. در حالی که نمی خواهید، کاهش وزن را برای مدتی به تعویق بیندازید، باید مطمئن شوید که آماده ایجاد تغییرات دائمی در عادات غذایی و فعالیت هستید. سوالات زیر را از خود بپرسید تا به شما در تعیین آمادگی خود کمک کند:

  • آیا برای کاهش وزن انگیزه دارم؟
  • آیا فشارهای دیگری بیش از حد حواس من را از خود پرت کرده اند؟
  • آیا از غذا به عنوان وسیله ای برای مقابله با استرس استفاده می کنم؟
  • آیا آماده یادگیری یا استفاده از راهبردهای دیگر برای مقابله با استرس هستم؟
  • آیا برای مدیریت استرس به حمایت دیگری نیاز دارم، چه از طرف دوستان یا متخصصان؟
  • آیا مایل به تغییر عادات غذایی هستم؟
  • آیا مایل به تغییر عادات فعالیت هستم؟
  • آیا من برای ایجاد این تغییرات وقت دارم؟

۲. انگیزه درونی خود را پیدا کنید

هیچ کس دیگری نمی تواند باعث کاهش وزن شما شود. شما باید رژیم غذایی و عادات ورزش را تغییر دهید تا خود را راضی نگه دارید. چه چیزی به شما انگیزه می دهد تا به برنامه کاهش وزن خود پایبند باشید؟

فهرستی از آنچه برای شما مهم است تهیه کنید تا به شما در حفظ انگیزه و تمرکز کمک کند، خواه تعطیلات آینده باشد یا سلامت کلی بهتر. سپس راهی پیدا کنید تا مطمئن شوید که می توانید در لحظات وسوسه انگیزه خود را مورد استفاده قرار دهید. به عنوان مثال، ممکن است بخواهید یک یادداشت دلگرم کننده برای خود در درب یا یخچال نصب کنید.

در حالی که برای کاهش وزن موفق باید مسئولیت رفتار خود را بپذیرید، داشتن حمایت از نوع مناسب کمک می کند. افرادی را برای حمایت از شما انتخاب کنید که روش های مثبت، بدون شرم، خجالت یا خرابکاری، شما را تشویق کنند. در حالت ایده‌آل، افرادی را بیابید که به نگرانی‌ها و احساسات شما گوش می‌دهند، زمانی را صرف ورزش کردن با شما یا ایجاد منوهای سالم می‌کنند و اولویت‌هایی را که برای ایجاد یک سبک زندگی سالم‌تر قائل شده‌اید به اشتراک می‌گذارند. گروه پشتیبانی شما همچنین می تواند برنامه ای برای شما ارائه دهد، که می تواند انگیزه ای قوی برای پایبندی به اهداف کاهش وزن شما باشد.

اگر ترجیح می دهید برنامه های کاهش وزن خود را خصوصی نگه دارید، با وزن کشی های منظم، ثبت رژیم غذایی و پیشرفت ورزش خود در یک یادداشت، یا پیگیری پیشرفت خود با استفاده از ابزارهای دیجیتال، در قبال خودتان پاسخگو باشید.

۳. اهداف واقع بینانه تعیین کنید

ممکن است تعیین اهداف واقعی کاهش وزن بدیهی به نظر برسد. اما آیا واقعاً می دانید چه چیزی واقع بینانه است؟ در درازمدت، کم کردن ۰.۵ تا ۱ کیلوگرم در هفته هوشمندانه است. به طور کلی برای کاهش ۰.۵ تا ۱ کیلوگرم در هفته باید ۵۰۰ تا ۱۰۰۰ کالری بیشتر از مصرف روزانه خود از طریق رژیم غذایی کم کالری و فعالیت بدنی منظم بسوزانید.

بسته به وزن شما، ۵ درصد از وزن فعلی شما ممکن است یک هدف واقعی حداقل برای یک هدف اولیه باشد. اگر ۸۲ کیلوگرم وزن دارید، این رقم ۴ کیلوگرم است. حتی این میزان کاهش وزن می تواند به کاهش خطر ابتلا به مشکلات بهترین روش های کاهش وزن  مزمن سلامتی مانند بیماری قلبی و دیابت نوع ۲ کمک کند.

وقتی اهدافی را تعیین می کنید، هم به اهداف فرآیند و هم به اهداف نتیجه فکر کنید. “هر روز ۳۰ دقیقه پیاده روی کنید” نمونه ای از یک هدف فرآیندی است. “کاهش ۱۰ پوند” نمونه ای از یک هدف نتیجه است. داشتن یک هدف نهایی ضروری نیست، اما باید اهداف فرآیندی را تعیین کنید زیرا تغییر عادات کلید کاهش وزن است.

 

۴. از غذاهای سالم تری لذت ببرید

اتخاذ یک سبک جدید غذایی که باعث کاهش وزن می شود باید شامل کاهش کل کالری دریافتی شما باشد. اما کاهش کالری نیازی به کنار گذاشتن طعم، رضایت یا حتی سهولت در تهیه وعده غذایی ندارد. یکی از راه هایی که می توانید کالری دریافتی خود را کاهش دهید، مصرف بیشتر غذاهای گیاهی – میوه ها، سبزیجات و غلات کامل است. برای تنوع آن تلاش کنید تا به شما در رسیدن به اهدافتان کمک کند بدون اینکه طعم و مزه یا تغذیه را کنار بگذارید.

کاهش وزن خود را با این نکات آغاز کنید:

  • روزانه حداقل چهار وعده سبزیجات و سه وعده میوه بخورید.
  • غلات تصفیه شده را با غلات کامل جایگزین کنید.
  • از مقادیر متوسطی از چربی های سالم مانند روغن زیتون، روغن های گیاهی، آووکادو، آجیل، کره مغزیجات و روغن مغزیجات استفاده کنید.
  • شکر را تا حد امکان کاهش دهید، به جز قند طبیعی موجود در میوه.
  • محصولات لبنی کم چرب و گوشت و مرغ بدون چربی را در مقادیر محدود انتخاب کنید.

بهترین روش های کاهش وزن

۱۲ تا از بدترین عوارض چاقی که حتما باید بشناسید

چاقی با اینکه خودش یک بیماری نیست اما مشهور به ام الامراض یا مادر همه مریضی هاست. این مشکل می تواند عامل خطر بیش از ۱۰۰ نوع بیماری مختلف از خفیف تا کشنده شود. برخی از بدترین عوارضی که در نتیجه چاقی ممکن است تجربه شود عبارتند از:

  1. افزایش خطر مرگ زودرس و ناگهانی
  2. فشار خون بالا
  3. افزایش کلسترول LDL بالا
  4. ابتلاء دیابت نوع ۲
  5. گرفتن بیماری عروق کرونر قلب
  6. دچار شدن به انواع سکته
  7. بیماری کیسه صفرا
  8. استئوآرتریت (تجزیه غضروف و استخوان در مفصل).
  9. آپنه خواب و مشکلات تنفسی شدید
  10. ابتلاء به انواع سرطان
  11. کاهش کیفیت پایین زندگی.
  12. ابتلاء به بیماری های روانی مانند افسردگی بالینی، اضطراب و سایر اختلالات روانی خطرناک دیگر

بهترین روش های کاهش وزن با رژیم غذایی

اگر شما هم دچار اضافه وزن هستید احتمالاً روش های لاغری متعددی را تا الان امتحان کرده اید؛ ورزش منظم، کاهش کالری، استفاده از دستگاههای لاغری و حتی قرص های لاغری. اما نکته ای که ممکن است خیلی به آن توجه نکرده باشید رژیم های لاغری اصولی هستند. درواقع بسیاری از کارشناسان تغذیه اعتقاد دارند تغذیه بیش از ۷۰ درصد فرآیند کاهش وزن است. به همین دلیل در ادامه به بررسی بهترین و محبوب ترین رژیم های لاغری می پردازیم.

رژیم لاغری سریع کتوژنیک

بهترین روش های کاهش وزن  یکی از انواع رژیم‌ لاغری که این روزها زیاد نام آن را می‌شنویم، رژیم کتوژنیک است. این رژیم برنامه بسیار جالبی دارد که مورد توجه خیلی از مردم قرار گرفته است.  رژیم کتو، چربی حرف اول را می‌زند. همین موضوع، نکته جالب این رژیم است که چطور می‌شود این همه چربی خورد و لاغر شد. بدن ما برای اینکه انرژی مورد نیاز خود را تامین کند نیاز به کربوهیدرات دارد. در رژیم کتو،‌ تمامی کربوهیدرات‌ها حذف می‌شوند؛ پس بدن برای تامین انرژی به سراغ چربی‌ها می‌رود. این کار باعث سوختن چربی‌ها و در نتیجه لاغر شدن فرد می‌شود.

نکات مثبت و منفی کتو

 از آثار خوب رژیم کتو باید به چربی‌‌سوزی بیشتر، بهبود عملکرد هورمون‌ها، کم شدن احساس گرسنگی، بیشتر شدن بافت عضلانی، تمرکز بیشتر و پوست زیباتر اشاره کرد. رژیم کتو در حالی به کاهش وزن کمک می‌کند، ذهن را درگیر شمارش کالری نخواهد کرد. رژیم کتو همچنین از بیماری‌هایی مانند دیابت هم جلوگیری می‌کند، چون در این رژیم میزان مصرف قند به حداقل ممکن می‌رسد. طرف دیگر در زنان هم با کاهش مصرف کربوهیدرات، امکان ایجاد کیست در تخمدان به شدت کم خواهد شد.

اما در کنار فواید رژیم کتو باید به برخی نکات منفی آن هم اشاره کرد. عوارضی مانند سردرد، خستگی، یبوست، ریزش مو، اضطراب، احساس تشنگی و گرفتگی عضلات در بعضی از افرادی که این رژیم را داشته‌اند، دیده شده است. یکی دیگر از نکات قابل توجه در این رژیم لاغری، محدودیت آن است که به‌مرور ممکن است افراد را خسته کند.

رژیم مدیترانه‌ ای بهترین روش های کاهش وزن

رژیم مدیترانه‌ای برای کسانی که مشکلات قلبی دارند انتخاب خوبی است. یک رژیم غذایی سالم، که در کنار کاهش وزن، به سلامت بدن نیز کمک خواهد کرد. در رژیم مدیترانه‌ای خوردن انواع میوه، سبزیجات، روغن‌های سالم، ماهی و مرغ و انواع ادویه توصیه شده است.

البته همراه با رژیم مدیترانه‌ای، ورزش هم نباید فراموش شود. در این رژیم مصرف چربی کم است. اما مصرف انواع آجیل به دلیل اینکه چربی آن‌ها از نوع اشباع شده نیست،‌ توصیه شده است. این رژیم در واقع یک الگو و سبک زندگی است که از نواحی مدیترانه‌ای می‌آید.

در این رژیم  شکر، شکلات، بستنی، نوشابه، سوسیس و کالباس، نان سفید و مواد غذایی کنسروی جایی ندارد. به دلیل اینکه در این رژیم، چربی‌های اشباع‌شده به مقدار کم وجود دارد، حس گرسنگی به سراغ فرد نمی‌آید. در رژیم مدیترانه‌ای نیازی به کالری‌شماری هم نیست.

بهترین روش لاغر شدن رژیم مدیترانه‌ای

بهترین راه کاهش وزن چیست؟

بهترین راه کاهش وزن چیست؟ طبیعی‌ست که وقتی شخصی سعی دارد وزنش را پایین بیاورد، بخواهد سریع‌تر این کار را انجام دهد. اما جالب است این نکته را بدانید که آن دسته افرادی که به تدریج و به طور پیوسته وزن خود را کاهش می‌دهند (حدود چهارصد تا نهصد گرم در هفته) در حفظ و عدم بازگشت وزن خود موفق‌ترند! کاهش وزنِ سالم صرفا داشتن یک رژیم یا یک برنامه‌ی غذایی نیست؛ بلکه سبک زندگی سالمی را می‌طلبد.

شما به واسطه‌ی آن از یک الگوی تغذیه‌ای سالم و فعالیت بدنیِ منظم پیروی کنید. همچنین لازم است وقتی به وزن ایده‌آل خود رسیدید، به هیچ عنوان به سبک زندگی پیشین خود بازنگردید و به تغذیه‌ی سالم و فعالیت مداوم بدنی خود ادامه دهید تا بتوانید در طولانی مدت وزن‌تان را ثابت و متناسب نگه‌دارید. کاهش وزن کار ساده‌ای نیست و نیازمند داشتن اراده و تعهد است. اما اگر برای قدم گذاشتن در این مسیر آماده هستید، به یک راهنمای گام‌به‌گام و همیشگی نیاز دارید تا به کمک آن بتوانید در مسیر کاهش وزن قدمی بردارید و سلامتی را برای خود رقم بزنید.

بهترین راه کاهش وزن چیست؟

مراحل کاهش وزن کدامند؟ در طی روند کاهش‌وزن اتفاقاتی برای بدن می‌افتد که مراحل زیر را در بردارد. مراحل کاهش وزن عبارتند از: مرحله‌ی اول: کاهش گلیکوژن قندهای زیادی در بدن انسان وجود دارد. گلیکوژن شکل ذخیره شده‌ی گلوکز است که بدن، آن را در عضلات و کبد ذخیره می‌کند. بالواقع، بدنِ ما کربوهیدرات‌هایی (کربوهیدرات در واقع همان نشاسته، قند و فیبر موجود در میوه‌ها، حبوبات، سبزیجات و لبنیات هستند) که می‌خوریم را تبدیل به گلوکز می‌کند و سپس به شکل گلیکوژن در بدن ذخیره می‌شود. گلیکوژن به عنوان سوخت اصلی در کارهایی همچون فکر کردن، ورزش کردن، تمرینات شدید و… به مصرف می‌رسد.

یک فرد به طور متوسط ۳۰۰ الی ۴۰۰ کالری از گلیکوژن را در کبد و ده هزار تا دو هزار کالری را در ماهیچه‌ها و عضلات ذخیره می‌کند. هنگامی که بدن انسان با کمبود کالری‌ها مواجه می‌شوند، هرچیزی که دریافت می‌کند را در کبد ذخیره می‌نماید و تنها درصد ناچیزی از این ذخایر را در ماهیچه‌ها می‌سوزاند. به‌علاوه با این کار روند طبیعی متابولیسم به هم می‌ریزد. یادتان باشد کاهش وزن بدن در اثر کاهش گلیکوژن را با کاهش وزن بدن ناشی از کم آبی اصلا اشتباه نگیرید.

آیا می توان با پریدن روی مینی ترامپولین به کاهش وزن دست یافت؟

پرش روی مینی ترامپولین به بسیاری از روش های کاهش وزن کمک می کند، زیرا ترامپولین برای ورزش دادن تمام بدن بسیار عالی است. به گفته محققان اگر ۷۷ کیلوگرم وزن داشته باشید، پرش با مینی ترامپولین می تواند ۸ کالری در دقیقه بسوزاند، که منجر به سوزاندن ۴۴۰ کالری در هر ساعت می شود. استفاده منظم از ترامپولین می تواند به کاهش وزن شما کمک کند، کاهش وزن به نسبت کالری غذاها و همچنین عملکرد متابولیک را بهبود می بخشد.

ترامپولین بانوان آپارتمانی

دسته بندی دسته‌بندی نشده
اشتراک گذاری

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

صحبت با پشتیبان
سبد خرید

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

ورود به سایت