با کیفیت ترین محصولات با بهترین قیمت!

فواید ورزش ترامپولین برای سلامتی در کودک و بزرگسال

adminadmin
80 بازدید
فواید ورزش ترامپولین برای سلامتی در کودک و بزرگسال

فواید ورزش ترامپولین برای سلامتی در کودک و بزرگسال  فواید ترامپولین کاهش وزن  ورزش در خانه …….  یک لحظه چشماتو ببند و کودکی خودتو به یاد بیار، میدونم داری خودتو در حال پریدن به این‌ور و اون‌ور می‌بینی که صدای خنده‌هات توی فضا پیچیده و دندون‌های خوشگلت بیرون اومده، شاد و خوشحال، حالا چشماتو باز کن ما دیگه بزرگ شدیم و افسوس که اون میل به پریدن رو از دست دادیم و خودمون رو درگیر هزار تا فکر کردیم که باعث شده  اون شادی‌های بی دلیل رو دیگه فراموش کنیم ولی بیا دوباره شروع کنیم و مثل اون روزها بخندیم حالا میدونم پیش خودت میگی چطوری من میگم خیلی راحته، قطعاً اسم ترامپولین به گوشت خورده، این همونیه که ما دنبالش می‌گشتیم، به خاطر همین میخوام یه تاریخچه کوچولو از اینکه چطوری و ازکجا اومده و اینکه چه فوایدی برای بدن داره برات بگم.

فواید ورزش ترامپولین برای سلامتی در کودک و بزرگسال ورزش در خانه کاهش وزن فواید ترامپولین

ترامپولین(trampoline)  ورزش در خانه در لغت به معنی بلند و محکم پریدن و در عام با نام تشک پرش در جا و یا جامپینگ شناخته می‌شود. ترامپولین یکی از وسایل تمرینی ژیمناستیک می‌باشد و شامل پارچه ضخیم و محکمی است که به وسیله تعدادی فنر از چهار طرف بر یک چارچوب فلزی بسته شده است.

ترامپولین جامپینگ با قطر 1.8 متر

فواید ورزش ترامپولین برای سلامتی در کودک و بزرگسال ورزش در خانه کاهش وزن فواید ترامپولین

تاریخچه ترامپولین

ریشه ترامپولین به اسکیموها برمی‌گردد اگرچه آنها به صورت فنی از آن استفاده نمی‌کردند ولی نحوه استفاده آن‌ها شبیه تمرین با ترامپولین بود. به طور خلاصه آنها از پوست فیل دریایی به عنوان یک پتو برای پرتاب خوانندگان جشنواره خود استفاده می‌کردند.پیشگام دیگری که ترامپولین از آن نشأت می‌گیرد سیرک‌ها هستند که آکروبات‌ها برای ایجاد یک شبکه ایمن برای پرش و حرکات کمدی استفاده می‌کردند.هنگامی که جنگ جهانی دوم آغاز شد، نیروی دریایی ایالات متحده شروع به استفاده از ترامپولین به عنوان یک ابزار آموزشی برای خلبانان و ناوشکن‌ها برای کمک به تمرکز در فواید ورزش ترامپولین برای سلامتی در کودک و بزرگسال  جهت‌های مختلف فضایی کرد. حتی فضانوردان اتحاد جماهیر شوروی و آمریکایی در آموزش خود از ترامپولین استفاده کرده‌اند.تحقیقات درباره ترامپولین

محققان توسط شورای ورزش امریکا به این نتیجه دست یافتند که ورزش جامپینگ فیتنس همانند ورزش دو بسیار موثر در سوزاند کالری می باشد. این محققان به هر یک از گروه ۲۰ نفری یک ترامپولین کوچک دادند و ۲۰ دقیقه از فعالیت آنها فیلم برداری، و طی این فعالیت ضربان قلب و میزان مصرف اکسیژن آنها را در هر دقیقه مورد بررسی قرار دادند. و تاثیر مشابهی چون دویدن، دوچرخه سواری و یا بازی کردن فوتبال و بسکتبال را دریافت کردند. با این حال هنگامی که از مردم درخواست شد که راجع به احساسشان در این مورد نظر بدهند ، بیشتر نظراتی شامل سبک تا متوسط بودن شدت این ورزش دادند.

بر اساس تحقیقات انجام شده ، پریدن بر روی ترامپولین مزایای زیادی را به همراه دارد.

وزن را کاهش می دهد کاهش وزن

پرش ، ورزش بسیار خوبی برای کاهش اضافه وزن است.پریدن به طور منظم مانند دویدن ، دوچرخه سواری یا شنا باعث سوزاندن کالری در بدن می شود. از طریق پرش ، سیستم لنفاوی تحریک می شود.بدین ترتیب در حین ورزش ضایعات اسیدی و سمومی که در نتیجه عدم تحریک سوخت وساز بدن به وجود آمده اند،خیلی ساده تر از بدن دفع می شوند.

ورزشی با شدت پایین
اگر فکر می کنید حرکات مکرر بالا و پایین و جهش ها روی ترامپولین برای مفاصل تان خوب نیست، دوباره فکر کنید. بر خلاف سایر انواع ورزش های هوازی، مانند دویدن یا تپه نوردی، ترامپولین فشاری به زانوها، مچ پا و لگن وارد نمی کند. در حقیقت، ورزش های جهشی مانند ترامپولین، تاثیر بسیار کمی روی مفاصل دارند.

انرژی را افزایش می دهد

پرش ریتمیک عضلات بزرگ را به کار می اندازد،تنفس و جریان خون را افزایش داده و ریتم قلب را تنظیم می کند که این مسأله باعث تسریع گردش خون شده و اکسیژن و مواد غذایی که به سلول ها می روند را افزایش داده ، سطح انرژی بدن را بالا برده و باعث شادابی شما می شود.

مفید برای قلب

بله درست است، استفاده از ترامپولین به عنوان یک ابزار تمرینی به تقویت سلامت قلب کمک می نماید. حرکات پرشی و جهشی، ضربان قلب و در نتیجه ریتم تنفس را بالا می برند. این تمرین، باعث پمپاژ خون شده و می توانید مطمئن شوید که سلول ها تمام اکسیژن مورد نیازشان را برای رسیدن به بهترین میزان سلامت دریافت می کنند.

گزارشی از کالج امریکایی اسپورت مدیسن می گوید، انجام ورزش هایی با شدت متوسط به مدت ۱۵۰ دقیقه در هفته، برای سلامت سیستم قلب و عروق خوب است. استفاده از ترامپولین، تمرین بسیار عالی برای آنهایی است که مستعد ابتلا به بیماری های قلبی و عروقی کاهش وزن  هستند.

فواید ورزش ترامپولین برای سلامتی در کودک و بزرگسالسیستم عصبی را تسکین نموده و توسعه می دهد
با انجام حرکات پرشی یعنی با حرکات ریتمیک به سمت پایین وبالا ، بدن خود را بهتر احساس خواهیم کرد، متوجه آن شده و حواس خاصی به نام حواس پوستی تحریک می شوند.انجام دادن حرکات مختلف به صورت پشت سر هم هماهنگی بدن را توسعه می دهد. علاوه بر این پرش ورزش بسیار خوبی جهت دفع استرس می باشد. چرا که پرش مرتب و پشت سر هم باعث کاهش وزن  می شود تا شما همه چیز را فراموش کرده و احساس آرامش ، شور ، نشاط و هیجان کنید.

بهبود عملکرد غدد لنفاوی
شاید یکی از مهم ترین فواید استفاده از ترامپولین، قابلیت بهبود عملکرد غدد لنفاوی باشد. سیستم لنفاوی نقشی اساسی در ایمنی بدن دارد. این سیستم، ضایعات سلولی را دفع می کند. ضایعات سلولی توسط این سیستم به اندام های دفعی بدن منتقل می شوند، مانند کلیه ها، پوست، کبد، یا ریه ها. رگ های لنفی در دورترین نقاط بدن قرار دارند و اندام دیگری برای انتقال ضایعات وجود ندارد.

سیستم لنفاوی برای دفع ضایعات به انقباض های عضلانی وابسته است. حرکات بالا و پایین و جهش های مکرر روی ترامپولین، به دفع ضایعات توسط سیستم لنفاوی کمک می کند. این حرکات، برای عملکرد گره های لنفاوی مفید هستند، سموم را دفع می کنند و عملکرد ایمنی بدن را تقویت می نمایند.

تقویت تعادل و هماهنگی 
تعداد افرادی که ذاتا تعادل و هماهنگی بدنی بسیار خوبی دارند زیاد نیست. برای رسیدن به تعادل کامل، باید میزان متعادلی از سلامت و تناسب اندام را داشته باشیم. پریدن روی ترامپولین یکی از راه های تقویت عضلات جهت حفظ تعادل و هماهنگی بهتر بدن است. فواید ورزش ترامپولین برای سلامتی در کودک و بزرگسال  حتی بهتر اینکه، این تمرین برای هر کسی در هر سنی مفید است!

پریدن روی ترامپولین، بدن را در وضعیت های گوناگون قرار می دهد و بدن مجبور می شود با هر فرود روی ترامپولین خودش را تطبیق دهد. با تمرین، هماهنگی بیشتری با هر حرکت بدن تان بر اساس فرودهایی که روی ترامپولین دارید پیدا خواهید کرد و در نتیجه می توانید به تعادل و هماهنگی بیشتر و بهتری برسید.

کمک به دفع سموم می کند و کاهش وزن
پرش به تمیز کردن بدن به خودی خود کمک می کند. غدد لنفاوی مانند قلب به صورت یک پمپ کار نمی کند ، جهت تحریک جریان غدد لنفاوی نیاز به نیروی جاذبه ی زمین و تحریک عضله می باشد.پرش ریتمیک بر روی ترامپولین هر دوی آن ها را انجام می دهد.افزایش درجه حرارت بدن موجب عرق کردن می شود.بدین ترتیب مواد زاید اسیدی از طریق پوست دفع می شوند.ازطریق پرش و با تراکم عضلات بزرگ ، کاهش وزن اکسیژن به تمام بافت ها انتقال داده می شود.اجزا و بافت های موجود در قسمت شکم را تحریک نموده و به دفع مواد زاید جامد از روده ها کمک می کند.

فواید ورزش ترامپولین برای سلامتی در کودک و بزرگسال ورزش در خانه کاهش وزن فواید ترامپولین

جلوگیری از بیماریهای استخوانی

ترامپولینگ می‌تواند خطرات ناشی از بیماری‌های استخوانی نظیر بیماری‌های شکستگی و پوکی استخوان را کاهش دهد. قرار دادن سیستم اسکلتی عضلانی تحت استرس خفیف مکرر هنگام پریدن به استخوان‌های شما اجازه می‌دهد که قویتر شوند تا از عهده فشار ناشی از از حرکت ارتجاعی برآیند. در همین حال شرایط معدنی استخوان نیز بهبود می‌یابد. تشک ترامپولین اکثریت فشار را جذب می‌کند، بنابراین استخوانها و مفاصل شما در حالیکه ورزش می کنید محافظت می‌شود.

فواید ورزش ترامپولین برای سلامتی در کودک و بزرگسال

تسکین استرس با ورزش در خانه و فواید ترامپولین

ترامپولینگ می‌تواند به مبارزه با افسردگی ، اضطراب و استرس بوسیله افزایش میزان اندورفین منتشر شده از مغز، کمک کند. دوره‌های جهش منظم می‌تواند در آرام شدن و ترویج الگوهای بهتر خواب کمک کرده و به شما انرژی بیشتری دهد. ورزش بر روی ترامپولین باعث افزایش گردش اکسیژن در بدن شما شده و موجب هوشیاری بیشتر و بهبود عملکرد ذهنی می‌شود

خوب وقتی یک وسیله کوچیک می‌تونه انقد برای سلامتی‌مون مفید باشه و خوشحالی و آرامش رو برای ما به ارمغان بیاره چرا از این فرصت برای لذت بردن از زندگی استفاده نکنیم. کارشناسان ما در شرکت وزنه آماده پاسخگویی به سوالات شما عزیزان هستند.

ترامپولین، ورزشی مفرح است
اگر جزو افرادی هستید که از ورزش های تکراری خوش تان نمی آید، ترامپولین را دوست خواهید داشت چون بسیار مفرح و متنوع است. شما می توانید از ترامپولین بهره ببرید تا زودتر به نتیجه برسید. بهتر از همه اینکه، هم ورزش می کنید و هم تفریح!

لبخند بیشتر با ورزش در خانه با فواید ترامپولین و کاهش وزن

مهم نیست که چقدر مشغول هستید، متوجه خواهید شد که می خواهید زمان را به حالت اول بازگردانید. تنها ۱۵ دقیقه در روز،تمرین کنید و از همه مهم تر، زمانی که این کار را انجام می دهید از خودتان لذت ببرید.

نکات مهم هنگام خرید ترامپولین
شکل ظاهری ترامپولین
  • اولین نکته در خصوص خرید ترامپولین توجه به شکل ظاهری آن می باشد.
  • در این خصوص شما باید بدانید که این نوع از وسایل ورزشی در اشکال هندسی: مربعی، دایره ای و همچنین مستطیلی طراحی و به بازار عرضه می شوند.
  • برای انتخاب هر یک از موارد فوق بایستی به دو عامل توجه کنید که اولی تعداد نفراتی است که قرار است از این تشک های پرشی استفاده نمایند.
  • اگر تعدادتان کم است به سراغ مدل های دایره ای و اگر تعدادتان زیاد است حتما از مدل های مستطیلی برای این منظور استفاده کنید.
  • ضمن اینکه یادتان باشد برای قرار دادن هر یک از ترامپولین های گفته شده در شکل های هندسی مختلف نیاز به فضای کافی دارید که حتما باید به وجود آن نیز توجه لازم را داشته باشید.
جنس فریم
  • نکته دوم برای انتخاب ترامپولین توجه به جنس فریم یا همان قاب دور تشک است.
  • برای این منظور توصیه می کنیم حتما به سراغ خرید تشک های پرشی بروید که از قابی فولادی طراحی و تولید شده اند.
  • توجه داشته باشید که جنس فریم شما می تواند از نوع آلومینیومی نیز در نظر گرفته شده باشد که البته اگر از فولاد باشد، بهتر است.
  • حتما به دوام، ضد آب و ضد زنگ بودن و همچنین استحکام فریم تشک جامپینگی خود توجه لازم را داشته باشید.

خوشحال میشویم از دیگر مدلهای ترامپولین ما داخل سایت دیدن فرمایید

کاهش وزنورزش در خانه

 

 

فواید ورزش ترامپولین برای سلامتی در کودک و بزرگسال ورزش در خانه کاهش وزن فواید ترامپولین فواید ورزش ترامپولین برای سلامتی در کودک و بزرگسال ورزش در خانه کاهش وزن فواید ترامپولین فواید ورزش ترامپولین برای سلامتی در کودک و بزرگسال ورزش در خانه کاهش وزن فواید ترامپولین فواید ورزش ترامپولین برای سلامتی در کودک و بزرگسال ورزش در خانه کاهش وزن فواید ترامپولین

دسته بندی دسته‌بندی نشده
اشتراک گذاری

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

صحبت با پشتیبان
سبد خرید

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

ورود به سایت