با کیفیت ترین محصولات با بهترین قیمت!

راهنمای خرید ویلچربرقی تاشو

adminadmin
32 بازدید
ویلچر برقی ارزان

ویلچر وسیله ای است که به بیماران نخاعی و کسانی که دچار اختلالات حرکتی هستند کمک قابل توجهی می کند. این وسیله دو نوع ویلچربرقی و ساده در بازار وجود دارد. ویلچر برقی مزایای بسیار گسترده ای نسبت به ساده دارد و برای بهبود بیماران بسیار کمک کننده نیز می باشد و به بیماران کمک می کند که راحت و بدون هیچ گونه مشکلی به زندگی عادی روزمره خود ادامه دهند. در این مقاله به شما کمک خواهیم کرد  بهترین انتخاب را در زمینه ی خرید ویلچر برقی خوب داشته باشید، پس تا انتهای مطلب با ما همراه باشید.

ویلچرهای برقی معمولا به عنوان یکی از بهترین و مفیدترین اختراعات تکنولوژیک و از مهم ترین اختراعات روز دنیا برای افراد معلول محسوب می شود.

این ابزار این امکان را برای مصرف کننده به وجود می آورد که مستقل شود و نیاز به کمک یک شخص دیگر را کاهش می دهد.

یک جنس ویلچربرقی مناسب و خوب باید مشخصاتی از قبیل راحتی بالا ، طول عمر باتری و استفاده طولانی مدت ، آسان برای کنترل ، قابل حمل بودن ، ظرفیت تحمل وزن ، زیرپایی و زیره صندلی مناسب و قاب آلومینیومی بدنه ویلچر برقی که یکی از ویژگی های مهم محسوب می شود را داشته باشد.

راهنمای خرید ویلچربرقی تاشو

این وسیله برای استفاده در محیط های بیرونی و داخلی طراحی شده . استفاده کنندگان را قادر می کند با حفظ استقلال و سلامت خود به امور عادی زندگی خود برسند.

سالهاست که از ویلچر یا همان صندلی چرخدار برای کسانی که قادر به راه رفتن نیستند استفاده می شود و به طرز چشمگیری باعث بهبود کیفیت زندگی فرد می شوند.

ویلچرهای برقی به دلیل امکانات ویژه ای که دارند نسبت به نوع ساده دارای قیمت بالایی هستند.

این محصول دارای موتور برقی می باشد که به جرات می توان گفت در سال های اولیه بدون هیچگونه مشکلی کار می کند.

باطری های این محصول نیز تا مدت ها کار می دهد ولی پس از تمام شدن دوره باید تعویض شود.

چرخ های ویلچربرقی نیز بسیار با کیفیت و دارای اندازه های استاندارد می باشند.

این محصول به طوری طراحی شده است که هم قابل استفاده در مکان های بیرونی و نا هموار است و هم قابل استفاده در منزل می باشد.

تفاوت ویلچربرقی خوب و ویلچر ساده

ویلچر ساده برای افرادی که با واکر یا عصا راه می روند ولی نمی توانند مسیرهای طولانی را طی کنند مناسب است. می توانند از این نوع ویلچر استفاده کنند ولی افرادی که از ویلچر برقی استفاده می کنند که قادر نیستند با دست خود حرکت کنند و یا از حرکت کردن دادن زیاد دست خود با ویلچر ساده خسته می شوند.

همانطور که اشاره کردیم ویلچر برقی دارای مزایای بیشتری نسبت به ویلچر ساده است. از موارد تفاوت این دو نوع ویلچر با یکدیگر می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • مسافت: ویلچرهای برقی توانایی طی کردن مسافت های طولانی را دارند و با این نوع برقی می توانید به راحتی مسیرهای طولانی و ناهموار را طی کنید اما این ویژگی در ویلچر ساده دیده نمی شود.
  • باتری: در ویلچرهای برقی باتری مسئول حرکت این وسیله است و می توان در شبانه روز هنگامی که از آن استفاده نمی کنید باتری را شارژ کنید اما این ویژگی در ویلچر ساده دیده نمی شود و حرکت به وسیله دست ها انجام می شود که کمی مشکل ساز است.
  • حجم اشغالی: ویلچرهای برقی به علت داشتن موتور دارای حجم بیشتری نسبت به نوع ساده دارند. بنابراین ویلچرهای ساده برای جابه جایی معمولا گزینه مناسب تری هستند.

راهنمای خرید ویلچربرقی تاشو

  • شیوه نشستن:  ویلچرهای برقی برای نشستن فرد راحت تر هستند زیرا تطبیق پذیری بیشتری با آناتومی بدن ایجاد می کنند ولی این ویژگی در ویلچر ساده دیده نمی شود.
  • بسیاری از صندلی‎هایچرخ‌دار دارای قدرت حمل بالایی بوده و به همین دلیل امروزه ویلچر برقی سبک موجود بوده که می‎توان در سفرها به راحتی از آنها استفاده کرد.
  • چرخ‎های جلوی صندلی‎های چرخ‎دار برقیبزرگ بوده و دارای قدرت کشش خوبی هستند.
  • صندلی‎هایچرخ‌دار با قدرت چرخان دارای سه مجموعه چرخ‌های کوچک در جلو و عقب و چرخ‌های بزرگ در وسط هستند.
  • چرخ عقب ویلچرهای برقی به صورت کوچک طراحی شده‌اند که موجب می‎شوند از پشت به صندلی فشار وارد کرده و این فشار به کاربران کمک می‎کند تا بتوانند به خوبی بر روی زمین‎های سخت حرکت کنند.
  • ویلچر برقی ارزان مناسب برای افرادی است که وزن آنها زیر ۱۵۰ کیلوگرم است.

ویژگی‌های یک ویلچربرقی

از جمله ویژگی‎هایی که توسط کاربران صندلی‌های چرخ‌دار عنوان شده‌اند و بسیار مهم هستند می‌توان به موارد زیر اشاره کرد که این موارد می‎توانند در قیمت ویلچر برقی نیز تاثیر بگذارند:

 

  • بهره‎گیری از تمامی جنبه‎های سیستم صندلی:

    این امر شامل استفاده از بالشتک‌هایی است که وجود آنها به عنوان یک مورد حمایتی از افراد در قسمت پشت سر استفاده می‏شود و می‌تواند در اندازه‎ها و موقعیت‌های مختلف سفارشی‎سازی شود.

  • کاهش فشار به کاربران:

    این صندلی‌‎ها موجب جلوگیری از زخم‌هایی می‎شود که براساس فشار به کاربران ایجاد می‎شوند. در نظر داشتن این امر می‎تواند برای بزرگسالان سالمندی که دارای پوستی نازک و حساس هستند و پوست‌شان به سرعت کبود می‏شود بسیار مهم باشد. این صندلی‎ها با افزایش قابلیت استراحت پاها می‎توانند به کاهش تورم پاها نیز کمک کنند.

  • وزن مناسب صندلی‌ها:

    صندلی‎های چرخ‌دار متوسط ​​دارای وزنی معادل ۱۹ کیلوگرم هستند و می‎توانند از روی بیشتر سطوحی که کاربران ممکن است مایل به عبور از آنها باشد، عبور کنند.

  • میزان عمر باتری:

    اکثر صندلی‌های چرخ‌دار دارای دو باتری هستند که هر باتری می‌تواند حدود ۱۰ مایل را به طور کامل طی کند. عمر باتری‌ها به طور متوسط بین سه تا پنج سال بوده و در واقع طول عمر باتری بستگی به عوامل بسیاری از جمله میزان استفاده از وسیله دارد.

  • قابلیت بالا در حمل‌ونقل:

    بهره‎گیری از ویلچر برقی سبک بسیار آسان بوده.دارای انعطاف بالایی است به گونه‎ای که حمل‌ونقلی آسان را ممکن می‎سازد. این صندلی‎ها عموما دارای وزنی سبک و از جنس آلومینیومی قوی و موادی بادوام هستند که افراد را با وزن بالای ۱۲۰ کیلوگرم پشتیبانی می‌کنند. قدرت چرخش این صندلی‌ها فوق العاده بالا بوده و دارای دستگیره‌های پلاستیکی به جهت پشتیبانی راحت و قابل اعتماد است.

  • قابلیت قفل ترمز دستی:

    ترمز دستی می‎تواند یک سواری امن را فراهم آورد به گونه‌ای که تنها فشار دادن قفل چرخ‌های عقب در محل آن هم بدون خم شدن منجر به ترمز و توقف وسیله خواهد شد.

  • قابلیت استفاده بالا:

    این صندلی‎های چرخ‎دار دارای یک اهرم دستی در پشت صندلی‌ها هستند  می‎تواند موجب شود تا صندلی‎ها به راحتی به عقب برگردند. در این صورت استفاده از صندلی‎های چرخ‌دار برقی بسیار راحت‌تر از صندلی‌های چرخ‌دار سنتی خواهد بود و می‎توان ویلچر برقی مسافرتی را برای بزرگسالان در هنگام مسافرت به همراه داشت.

تعمیر قطعات صندلی چرخ‌دار برقی چگونه انجام می‌شود؟

در حالت معمول قطعات صندلی چرخدار و ویلچر تاشو پس از گذشت مدت زمانی با از دست دادن کارایی صحیح خود نیاز به تعویض خواهند داشت. قطعاتی که بیشتر از موارد دیگر نیاز به تعمیر پیدا خواهند کرد شامل لاستیک‌ها، بازوها و بلبرینگ‌ها هستند که اغلب نیاز به جایگزینی دارند.
بهره‌مندی از کیفیت بالا و خدمات قابل اعتماد یک محصول اهمیت بسیار زیادی دارد. به همین دلیل خریدار باید به خوبی پیش از خرید صندلی مورد نیاز تحقیقات لازم را انجام داده و از خدمات پس از فروش فروشنده مطمئن شود. برای این منظور بهتر است به توصیه افرادی که پیش‎تر از یک فروشگاه خاص محصول مورد نظر را خریداری کرده‎اند این امر را جویا شد.
پیش‎تر اشاره شد که طول عمر قطعات بستگی بسیار زیادی به میزان استفاده از ویلچر برقی دارد و چقدر خوب است که این نکته را در نظر داشته باشید که خرید ویلچر تاشو می‎تواند به خوبی همراه شما در سفرهای کوتاه و بلند باشد و می‌تواند سفری به یادماندنی را برای شما به همراه داشته باشد.

 

مشخصات فنی ویلچربرقی

از جمله مشخصات فنی یک ویلچر که می‎تواند در قیمت ویلچر برقی تاثیر بگذارد.باید پیش از خرید ویلچر آنها را در نظر داشت شامل موارد زیر است:

  • طول کامل محصول با در نظر گرفتن استراحت‎گاه پا
  • عرض کلی ویلچر
  • ابعاد محصول در حالت باز
  • ابعاد محصول در حالت بسته
  • توان موتورها
  • وزن کلی محصول
  • وزن قابل تحمل
  • حداکثر پیمایش ویلچر با یک بار شارژ
  • ظرفیت باتری
  • بیشترین سرعت حرکت
  • بیشترین مسافت ترمز
  • زاویه، عمق و عرض نشیمن
  • ارتفاع نشیمن از زمین
  • زاویه پشتی محصول
  • فاصله نشیمن تا استراحت‌گاه پا
  • ارتفاع پشتی
  • زاویه پا با نشیمن
  • فاصله استراحت‎گاه دست تا نشیمن
  • فاصله محور جلو و عقب
  • کمترین شعاع دور زدن

خرید ویلچر برقی

از جمله موارد مهمی که باید پیش از تهیه یک ویلچر برقی ارزان به آنها توجه کرد شامل موارد زیر است:

  • سهولت در جا به جایی:

    اکثر ویلچرهای برقی امروزه را می‎توان به دلیل تاشو بودن و وزن بسیار کمی که دارند در موقعیت‌های بسیار استفاده کرد. این ویلچرها به دلیل حجم بسیار مناسبی که در موقعیت‎های جمع شده دارند می‌توانند به سهولت در صندق عقب انواع خودروها و یا حتی درون خودروها جای داده شوند تا بتوان آنها را به سادگی جابه‌جا کرد.

  • سادگی در جمع شدن:

    یکی از ویژگی‎هایی که به جهت مسافرت و جابه‌جایی صندلی‎ها وجود دارد امکان باز و بسته شدن بسیار سریع و آسان ویلچرها است. مزیت این ویلچرها در این است که نیازی به جدا کردن قطعات به جهت جمع کردن نداشته و صندلی به راحتی باز و بسته می‎شود.

  • دارای وزنی بسیار کم و امکان جابه‌جایی راحت:

    وزن کلی ویلچرهایی که در این مطلب نام برده شد با تمامی تجهیزاتی که در آن به کار رفته تنها ۲۷ کیلوگرم بوده که این امر موجب شده تا این ویلچرها به عنوان سبک‌ترین ویلچرهای حال حاضر در در داخل کشور شناخته شوند. وزن کم این ویلچرها موجب می‎شود تا بتوان به راحتی صندلی‎ها را بلند کرده و آنها را جابه‌جا کرد.

  • مقاومت و استقامت بالا:

    بدنه این ویلچرها عموما از آلومینیوم‎هایی با آلیاژ خاص ساخته می‎شوند که علاوه بر سبک وزن بودن محصول می‎تواند منجر به بالا رفتن استقامت و مقاومت محصول در برابر ضربه و نیروی وارده شود.

 

ویلچربرقی تاشو برند MAIDESITE

ویلچر برقی MAIDESITE مدل ایزی گاما، این ویلچر برقی از ظاهری بسیار زیبا و بدنه ی تمام آلومنیومی برخوردار است که با این ویژگی محبوبیت زیادی را بین کاربران دارد. جوی استیک آن بسیار با کیفیت بوده و دارای  امکان تنظیم سرعت در پنج مرحله میباشد.  از دیگر امکانات آن  نمایش میزان شارژ باتری و هشدار دهنده صوتی است.  جوی استیک آن را میتوان در هنگام حمل و نقل کاملا جدا کرد. میتوان فاصله جوی استیک از دسته را  نیز تنظیم نمود. جاپایی ویلچر  در دونقطه طولی و دو نقطه ارتفاعی قابلیت تنظیم دارد.

همچنین زیر دستی در دو نقطه قابل تنظیم است. برای سوار شدن از پهلو امکان باز شدن زیردستی وجود دارد. امکان منحصر به فرد این ویلچر قابلیت باز و بسته  شدن آن  در کسری از ثانیه بدون جدا شدن قطعه ای میباشد. همچنین به دلیل کم حجم و سبک بودن آن در تمام خودروها حتی خودروهای بدون صندوق قرار میگیرد. استفاده از لاستیک توپر نسل جدید با قابلیت انعطاف و استحکام بالا از دیگر مزایای این ویلچر است. در دوخت لباسها از الیاف تنفسی برای جلوگیری از تعریق استفاده شده که به راحتی قابل جدا شدن و شستشو میباشد.

"<yoastmark

خرید ویلچر برقی تاشو برند MAIDESITE

ویلچربرقی، قابلیت این را دارد که سرعتی معادل با ۱۰ تا ۱۲ کیلومتر بر ساعت را فراهم کند. باتری‌های تعبیه‌شده در این دستگاه نیز به مدت یک ساعت و نیم دارای فعالیت خواهند بود. برخورداری از دو عدد موتور با قدرت ۵۰۰ وات از دیگر ویژگی‌هایی است که این دستگاه را منحصر به فرد می کند.

زمان لازم برای شارژ باتری‌های این دستگاه حداقل ۴ ساعت خواهد بود. یکی از مهم‌ترین مزیت‌های این دستگاه، قابلیت آن در بالا رفتن از شیب ۱۲ درصد است.

 

دسته بندی دسته‌بندی نشده
اشتراک گذاری

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

صحبت با پشتیبان
سبد خرید

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

ورود به سایت