با کیفیت ترین محصولات با بهترین قیمت!

آموزش پرواز با کوادکوپتر یا هلیشات

adminadmin
27 بازدید
آموزش پرواز با کوادکوپتر یا هلیشات

همه‌ کسانی که حتی از هلی شات ها بسیار پیشرفته استفاده می‌کنند، در اولین پرواز مضطرب می‌شوند. بنابراین در این مساله، انتخاب مدل در هنگام خرید کوادکوپتر در پرواز اول اهمیتی ندارد. اگرچه هلی شات های پیشرفته امکانات بیشتری را در اختیار کاربر می گذارند اما اصول پرواز برای همه مولتی روترها یکسان است. در ادامه نکات ابتدایی برای آموزش پرواز با کوادکوپتر یا هلیشات را بررسی می کنیم.

کواد کوپتر را برای یک پرواز عالی آماده کنید

برای رعایت امنیت قبل از پرواز باید برخی موارد کواد کوپتر را چک کنیم. گام نخست شارژ کردن کامل باتری پهباد است. بهتر است پیش از پرواز از شارژ کامل باتری مطمئن شویم تا کوادکوپتر با مشکلی روبه‌رو نشود. پرواز با باتری نیمه آماده به کواد کوپتر فشار می‌آورد.

اگر پیش از اولین پرواز کواد کوپتر کالیبراسیون را انجام داده‌اید لازم نیست اقدامی بکنید. اما اگر برای اولین بار است که هلی شات را روشن می‌کنید، کالیبره کردن مولتی روتر را فراموش نکنید. مولتی روتر که یکی از اجزای اصلی هلی شات است که اگر به‌خوبی کالیبره نشود نمی‌تواند جهت‌یابی درستی انجام دهد. عدم توانایی جهت‌یابی روتر منجر به سقوط یا عدم پرواز کواد کوپتر می‌شود. اگر هم به فکر خرید کواد کوپتر دوربین دار هستید، قبل از پرواز لنز دوربین را تمیز کنید. پیش از ادامه مقاله باید تأکید کنیم که برخی کواد کوپترها متفاوت از سایر مدل‌ها پرواز می‌کنند، بنابراین حتماً دفترچه راهنما هلی شات را با دقت مطالعه فرمایید. البته پیشنهاد می کنیم در هنگام خرید محصولات سرگرمی دیگر مانند کوادکوپتر دوربین دار نیز از مطالعه دفترچه راهنما غافل نشوید.

آموزش پرواز با کوادکوپتر یا هلیشات

 

۱- نحوه تیکاف کردن کوادکوپتر، پیش به سوی ابرها

آموزش پرواز با کواد کوپتر در مرحله عملی با تیکاف آغاز می‌شود. تیکاف یا بلند شدن با کمک اهرم گاز صورت می‌گیرد. برای تیکاف کافی است اهرم گاز را به سمت بالا حرکت دهید. در این زمان پرنده از زمین بلند شده و به‌صورت عمودی به‌طرف بالا می‌رود. برای تیکاف باید اهرم گاز را بسیار نرم و آهسته حرکت داد. اگر به‌یک‌باره اهرم را  به‌طرف بالا کشیده شود، کواد کوپتر به‌سرعت حرکت می‌کند و ادامه پرواز را دشوار می‌سازد. برخی هلی شات ها مانند کوادکوپتر DJI از تیکاف و لندینگ خودکار پشتیبانی می کنند که می تواند انجام پرواز را ساده تر کند.

 

۲- هدایت کواد کوپتر در موقع پرواز شبیه راندن یک هواپیما است

پس از بلند شدن هلی شات بایستی درست مثل یک خلبان کوادکوپتر را هدایت کنیم. هدایت کواد کوپتر با کمک ریموت صورت می‌گیرد. اهرم فرمان به شما کمک می‌کند که پرنده را به سمت جلو، عقب، راست و چپ هدایت کنید. با کمک اهرم گاز هم می‌توان ارتفاع پرنده را زیاد یا کم کرد. اگر پیش از پرواز یک مسیر ذهنی را برای خودتان ترسیم کنید، می‌توانید لذت بیشتری از هدایت کوادکوپتر ببرید. اگر هم از کوادکوپتر دوربین‌دار استفاده می‌کنید دیدن تصاویر زنده از ارتفاع بر روی گوشی بسیار هیجان‌انگیز است.

۳- لندینگ پرنده، آخرین بخش پرواز با کواد کوپتر است

لندینگ کواد کوپتر درست مانند تیکاف انجام می‌شود. برای یک فرود موفق کافی است گاز را به‌طور آهسته به سمت پایین حرکت دهید. با این کار ارتفاع پرنده کاهش می یابد و کاملاً به زمین نزدیک می‌شود. زمانی که پرنده بسیار به زمین نزدیک شد، اهرم را تا آخر به سمت پایین بکشید تا فرود به‌خوبی انجام شود. در همین حالت دسته را نگه ‌دارید تا موتورها هم کاملاً خاموش شوند. مانند زمان بلند شدن هلی شات فشار زیادی به اهرم وارد نکنید. اگر هلی شات با سرعت زیادی فرود بیاید ممکن است هرلحظه سقوط کند یا صدمات زیادی به آن وارد شود.

 

انتهای مقاله

آموزش پروازبا کوادکوپتر های هایتورک و راه‌اندازی آن‌ها مدلهای SH005 و SH007s

 

آموزش پرواز با کوادکوپتر یا هلیشات ،پرواز کوادکوپتر به چپ و راست و عقب و جلو

برای پرواز صحیح کوادکوپتر به سمت چپ ، راست، عقب و جلو باید تراتل (throttle) را به صورت ثابت نگه داشته و با استفاده از جوی استیک سمت راست در جهتی که می خواهید حرکت کنید کوادکوپتر را هدایت کنید.خرید کواد کوپتر|خرید پهپاد|خرید کوادکوپتر|خرید پهباد برای تمرین انجام صحیح این حرکت مراحل زیر را گام به گام اجرا کنید:

  • در ابتدا کوادکوپتر را در حالت شناوری نگه دارید.
  • سپس جوی استیک سمت راست را به سمت جلو حرکت دهید تا پهپاد به سمت جلو حرکت کند.
  • حالا جوی استیک سمت راست را به آرامی به عقب برگردانید تا کوادکوپتر شما به موقعیت اولیه خود بازگردد.
  • همین کار را برای جهت های چپ و راست چندین بار انجام دهید تا در انجام آن به خوبی مسلط شوید.
  • پس از آن با استفاده از جوی استیک سمت چپ (Yaw) می توانید سر پهپاد را به هر سمتی که می خواهید حرکت کنید تنظیم کرده و پرواز پیشرفته تری را از خود به نمایش بگذارید.

آموزش پرواز با کوادکوپتر یا هلیشات ،پرواز در یک الگوی مربعی

حال زمان آن رسیده تا خود را برای پرواز در یک منطقه محدود‌تر آماده کنید. یک مربع فرضی در نظر بگیرید و از یک گوشه آن پرواز را آغاز کنید. سپس به گوشه دیگری از مربع رفته و سعی کنید از محدوده مورد نظر خود خارج نشوید. چند بار این کار را در یک مربع بزرگ انجام دهید تا به خوبی بر آن مسلط شوید و سپس مربع در نظر گرفته شده را کوچکتر و کوچکتر کنید تا بتوانید مهارت خود را برای پرواز در فضاهای بسته افزایش دهید.

آموزش پرواز با کوادکوپتر یا هلیشات ،پرواز در یک الگوی دایره ای

الگوی مربعی به دلیل تشکیل شدن از چهار مسیر صاف ساده تر از پرواز در یک الگوی دایره ای است. پس از اینکه به خوبی برای پرواز در یک فضای مربعی آماده شدید وقت آن رسیده تا پرواز در یک فضای دایره‌ای را تمرین کنید.برای این کار لازم است تا از pitch ،  roll و throttle به صورت همزمان استفاده کنید. باید از تراتل (throttle) برای بلند کردن پهپاد استفاده کرده و سپس تصمیم بگیرید که می خواهید در جهت عقربه های ساعت پرواز کنید یا برخلاف آن.

فرض کنید که در این مثال پرواز در جهت عقربه های ساعت صورت بگیرد.

برای این کار باید کواد کوپتر را رو به روی خود قرار داده و جوی استیک سمت راست را به صورت مورب به سمت راست و بالا (شمال شرقی) حرکت دهید. در این لحظه باید pitch و roll به صورت همزمان به کار ببرید تا کواد کوپتر شما پرواز دایره ای را به سمت عقربه های ساعت آغاز کند.

بعد از اینکه کوادکوپتر کمی مسیر کمان دایره را طی کرد باید به آرامی پهپاد را به سمت راست متمایز کرده و همزمان از roll استفاده کنید.این کار باعث می‌شود که کوادکوپتر شما به سمت راست حرکت کرده و در دایره فرضی تان باقی بماند.

سپس باید کم کم جوی استیک سمت راست را به صورت مورب به سمت پایین و راست حرکت دهید تا کوادکوپتر بتواند همچنان مسیر دایره ای را در محدوده مورد نظر شما طی کند.

برای ادامه هم کافیست با جوی استیک سمت راست و تغییر آن به سمت چپ و سپس به صورت مورب و به سمت چپ بالا (شمال غربی) دایره فرضی که کوادکوپتر شما در آن قرار دارد را کامل کنید.

آموزش پرواز با کوادکوپتر یا هلیشات

برای انجام یک پرواز عالی دیگر چه نکاتی را رعایت کنیم؟

راندن کواد کوپتر به جز آموزش نیازمند رعایت چند نکته ساده و پرهیز از اشتباه است. در ادامه این نکات ساده را مرور می‌کنیم.

 

 

۱- برای اولین پرواز کوادکوپتر یک محیط امن را انتخاب کنید

اولین پرواز و کار با کوادکوپتر برای بسیاری دشوار است. اگر در یک محیط شلوغ و خطرناک پرواز را انجام دهید، این استرس و چالش بیشتر می‌شود. احتمال برخورد به افراد و موانع در این پروازها بسیار زیاد است. پیشنهاد می‌کنیم تا زمانی که مهارت کافی را به دست نیاورده‌اید، در محیط‌های امنی مثل پارک‌های خلوت، جاده‌های خارج از شهر و حتی داخل فضای ها بسته کواد کوپتر را پرواز دهید.

 

۲- ارتفاع برگشت به خانه (RTH) و BEGINNER را فعال کنید

برخی از هلی شات ها قابلیت برگشت به نقطه ابتدایی پرواز را دارند. پیشنهاد می‌کنیم اگر کوادکوپتر شما هم به این فناوری مجهز است، آن را فعال کنید. در این حالت کواد کوپتر تا ارتفاعی که مشخص کرده‌اید پرواز می‌کند و سپس به نقطه‌ای که به عنوان خانه مشخص‌شده است بازمی‌گردد. همچنین اگر به فکر خرید کوادکوپتر با برد رادیویی بالا هستید به خاطر داشته باشید که در پروازهای اول هلی شات را زیاد از خود دور نکنید.

 

در برخی از اوقات ممکن است مانعی پیش روی هلی شات باشد که شما آن را ندیده‌اید. در این مواقع دور کردن زیاد یا ارتفاع بالای هلی شات باعث برخورد و آسیب دیدن کواد کوپتر می‌شود. همچنین استفاده از حالت BEGINNER باعث پرواز در ارتفاع مشخص و سرعت معین می‌گردد. اگر در پرواز اول استرس زیادی را تجربه می‌کنید، بهتر است این حالت را فعال کنید.

 

۳- از حرکات هیجانی پرهیز کنید

پرواز اول کوادکوپتر فرصت مناسبی برای آزمون و خطاست. بهتر است در پروازهای ابتدایی کنترل خود را بر کوادکوپتر افزایش دهیم. انجام حرکات ناگهانی، رفت و برگشتی با سرعت بالا در پروازهای ابتدایی خطرناک است و امکان آسیب‌دیدگی هلی شات را بیشتر می‌کند. حتی در صورت خرید کوادکوپتر از بهترین برندها مانند sjrc و باگز نیز پیشنهاد می کنیم همیشه احتیاط را رعایت کنید و تا حرفه ای نشده اید از انجام حرکات هیجانی پرهیز کنید.

 

 

آموزش پروازبا کوادکوپتر های هایتورک و راه‌اندازی آن‌ها مدلهای SH005 و SH007s

کمپانی HITORQUE معرف حضور خیلی از شما هست. هایتورک تولید کننده‌ی انواع پهپاد ارزان قیمت و آموزشی است که با کیفیت مطلوبی این محصولات را ساخته و به بازار جهانی معرفی کرده است. در این مطلب قصد داریم آموزش کار با محصولاتی همچون SH005 ، SH007 ، SH007-S و چند مدل دیگر مانند SH008 MAX برای شما عزیزان قرار دهیم. علاوه بر این مطلب اگر از فروشگاه jazirekala محصول خود را خریداری کرده‌اید، می‌توانید از مشاوره و راهنمایی تکنسین‌های ما نیز بهره‌مند باشید.

قبل از هرچیز باتری پرنده و باتری ریموت کنترلر کاملا شارژ و هردو آماده‌ی روشن کردن باشند

آموزش و راه‌اندازی پهپاد HITORQUE SH005

این کوادکوپتر کاربرد ساده‌ای دارد و فاقد GPS است. ابتدا پرنده را روشن کرده و سپس ریموت کنترل را روشن نمایید. شاسی سمت چپ را یکبار بالا و پایین دهید تا صدای بیپ شنیده شود. با اینکار ریموت کنترلر و پرنده با یکدیگر ست شدند. اکنون باید کالیبره کوادکوپتر را انجام دهید. برای کالیبراسیون SH005 کافیست پرنده را بر روی سطح کاملا افقی (حتما تراز باشد) قرار دهید و سپس هردو شاسی را همزمان به سمت پایین-مایل بدهید. یعنی شاسی چپ را پایین-چپ و شاسی سمت راست را به سمت پایین-راست هدایت کنید و پس از آن چراغ‌های پهپاد شروع به چشمک زدن خواهد کرد و پس از آن چراغ‌ها ثابت شده و کوادکوپتر آماده‌ی پرواز است.

آموزش پرواز با کوادکوپتر HITORQUE SH005

تریم کردن

اگر با وجود کالیبره کردن، شاهد انحراف کم پرنده به سمت و سویی بودید، یک دکمه بر روی ریموت هست که عکس یک چرخ‌دنده و چهار جهت که اصطلاحا آن را تریم گوییم که با یک بار فشردن آن می‌توانید با شاسی سمت راست پرنده را در خلاف جهت حرکت تریم کنید تا کاملا دقیق و ثابت پرواز کند. دقت کنید تریم کردن در هنگام پرواز صورت می‌پذیرد.

آموزش کار و راه‌اندازی HITORQUE SH007-S

برای ست کردن کوادروتور SH007S و ریموت کنترلر نیاز به انجام هیچ کار خاصی نیست و فقط کافیست پرنده را روشن و سپس ریموت کنترلر را روشن نمایید. هلیشات SH007-S دارای GPS است و کارکردن با پهپادهای دارای GPS کمی متفاوت‌تر با بدون GPS هست. این کوادکوپتر قابلیت پرواز در دوحالت جی‌پی‌اس خاموش و روشن را دارد. در محیط داخلی خانه باید از حالت پرواز با جی‌پی‌اس OFF استفاده کنید و در محیط بیرون در حالت ON پرواز کنید. دقت داشته باشد اگر GPS شما روشن باشد و در محیط بسته باشید و قصد پرواز دارید، جی‌پی‌اس بدلیل آنتن نداشتن (محیط بسته) متصل نمی‌شود و درنتیجه پرنده پرواز نخواهد کرد.

آموزش پرواز با کوادکوپتر یا هلیشات  HITORQUE SH007-S

آموزش پرواز با کوادکوپتر یا هلیشات  HITORQUE SH007-S

آموزش پرواز با کوادکوپتر یا هلیشات

MODE 1 – پرواز در محیط بسته

برای پرواز در اماکن مسقف و مکان‌هایی که GPS متصل نمی‌شود، حتما باید GPS را خاموش کنید. برای OFF کردن آن کافیست دکمه‌ی GPS که روی ریموت کنترلر هست را یک ثانیه نگاه دارید تا صدای بوق شنیده شود. روی LED کنترل خواهد دید که جی‌پی‌اس در حالت OFF قرار می‌گیرد و MODE 1 به MODE 2 تغییر پیدا میکنند.

 

  • کالیبراسیون IMU (جایروسکوپ)

پرنده را بر روی سطح کاملا افقی و تراز قرار دهید و یک باتری دکمه‌ی جایزوسکوپ (کنار دکمه‌ی GPS) را بزنید تا چراغ‌ها خیلی سریع چشمک‌زن شوند و سپس به حالت عادی خود برگردند. برای پرواز آن کافیست هردو شاسی را به سمت پایین و دور از هم (شاسی چپ به سمت پایین-چپ و شاسی راست به سمت پایین-راست) بزنید تا ملخ‌ها شروع به حرکت کنند. البته توصیه می‌شود برای پرواز بهتر مرحله کالیبراسیون قطب‌نما را هم انجام دهید.

 

  • کالیبراسیون قطب‌نما

سپس برای کالیبره کردن دکمه‌ی جایروسکوپ (پایین-چپ نزدیک دکمه‌ی GPS) را یک ثانیه نگه دارید تا چراغ‌های پرنده خاموش شوند. سپس پرنده را برداشته و سه دور حول خود (محوره عمودی) بچرخانید تا صدای بوق شنیده شود و چراغ بازوهای جلو (سبز) روشن شوند. پس از آن پرنده را عمودی کرده بصورتی که دوربین رو به زمین و پشت پرنده رو به سقف باشد و مجددا سه دور حول محور عمودی بچرخانید تا چراغ بازوهای عقب (قرمز) نیز روشن شوند. هم‌اکنون پرنده آماده‌ی پرواز است. برای پرواز آن کافیست هردو شاسی را به سمت پایین و دور از هم (شاسی چپ به سمت پایین-چپ و شاسی راست به سمت پایین-راست) بزنید تا ملخ‌ها شروع به حرکت کند.

MODE 2 – پرواز در محیط باز با GPS

برای پرواز کردن با GPS روشن، تمامی مراحل قبلی که در MODE 1 نوشتیم را انجام دهید غیر از خاموش کردن GPS که حتما باید روشن بماند. باقی مراحل یکسان هستند.

 

آموزش پرواز با کوادکوپتر یا هلیشات  HITORQUE SH007-S

آموزش پرواز با کوادکوپتر یا هلیشات  HITORQUE SH005

دسته بندی دسته‌بندی نشده
اشتراک گذاری

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

صحبت با پشتیبان
سبد خرید

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

ورود به سایت